Poštanska marka obično je novčani ekvivalent poštanske usluge otisnut na komadu papira. Poštanske marke izdaju poštanski uredi za označavanje troškova prijevoza pisama, paketa, razglednica ili drugih poštanskih pošiljaka. Pošta žigom označava da je poštanska marka korištena, a na žigu se ispisuje datum, naziv pošte, a ponekad i vrijeme kada je poštanska marka poništena.
Poštanska marka obično sadrži:
- naziv države koja je marku izdala,
- nominalna vrijednost,
- motiv predstavljen grafičkim rješenjem,
- popratni tekst,
- amblem pošte,
- godina izdavanja,
- autor marke
Postoje izdanja koja nemaju sve značajke. Na primjer, poštanske marke Velike Britanije ne nose ime zemlje.
U poštanskom prometu za naplatu poštanskih troškova koriste se Redovne poštanske marke. Njihova naklada je obično visoka, pa se može reći i gotovo neograničena, kao i vrijeme u kojem se koriste. Izdaju se u vrijednosti poštanskih pošiljaka kao iu dodatnim vrijednostima koje omogućuju kombiniranje za naplatu poštarine. Grafički su lošije kvalitete i izdaju se u velikim arcima ili rolama (trakama). Izdaju se i u karnetima te se u pojedinim poštanskim uredima mogu kupiti povoljnije pri kupnji većih količina.
Prigodne marke su izdanja u povodu nekih obljetnica, sportskih događaja, rođendana poznatih osoba, marke s motivima flore i faune, automobila i sl. Njihova je vrijednost obično veća, a tiraž ograničen. Kvalitetno imaju bolje grafičko rješenje i tiskaju se na kvalitetnijem papiru. Postoje prigodne marke u serijama kao i pojedinačne prigodne marke. Njihova nominalna vrijednost je veća, a neki poštanski uredi ih prodaju samo na određenim specijaliziranim šalterima.
Nema komentara:
Objavi komentar